Chladný prst na spoušti, velké srdce motorkáře

30.04.2023

Jak už možná víte, na Amerikách mezi sklepy nebude chybět armáda. Američtí US Rangers rozbijí svůj tábor před restaurací Pod Búdama. Ti čeští pro změnu přijedou na svých Harlejích. Našim dalším dnešním hostem je Pavel z Army Raiders MMC.

Pavle, na úvod se tě zeptám na něco málo z historie vašeho klubu.

Oficiální založení našeho klubu Army Raiders MMC se datuje k 11. 11. 2018, ale musím dodat, že skoro ve stejném složení jsme společně jezdili už asi 15 let předtím. Byla a pořád jsme taková parta kamarádů, která se zná od nepaměti a spojovala nás láska k motorkám a život na nich. Dlouhodobě se nám zamlouvala myšlenka založení oficiálního motorkářského klubu s ambicí stát se plnohodnotnými členy LE (99%) motorkářské komunity a tak jsme do toho šli. "Plné barvy" na naše specifické zelené vesty jsme dostali v roce 2022 a jsme rádi, že to bylo za podpory nejstaršího LE klubu v ČR – Black Dogs LE MC.

Čtenář může být trochu zmatený z těch všech názvů a zkratek, tak je na začátek zkusím vysvětlit. Kluby označené LE (Law Enforcement) jsou kluby složené ze státních zaměstnanců pracujících se zákonem v rámci obrany státu a ochrany obyvatel, tedy převážně policisté, záchranáři, vojáci a další příslušníci státních institucí. Označení MMC je zkratka Military Motorcycle Club, což znamená, že příslušníci tohoto klubu jsou pouze a výhradně vojáci. A už dost té nudné teorie a raději pojďme k motorkám.

Náš klub se vyznačuje nejen tím, že jeho členem se může stát pouze příslušník AČR, ale také musí vlastnit motocykl značky Harley Davidson. Tyhle motorky my prostě milujeme a jsou celé ty roky součástí našeho života. Tady už se začínáme trošku přibližovat k bláznům jako jste vy (milovníci amerických aut), protože jízda, opravy, neustálé vylepšování a tunning těchto motorek je prostě něco, co zaplňuje veškerý náš volný čas a historii této značky zná každý z nás do nejmenších detailů. Jak nedávno řekl náš Road Captain – Kyssa, "my v Army Raiders MMC jsme silně věřící… věříme ve dva bohy – Harley a Davidson" 😊 a tak to prostě je. 

Jj, i my s oblibou říkáme že: "že virus V8 je silně nakažlivý a nevyléčitelný" :-)  

Prosím tě, už jsi mi na to částečně odpověděl, ale proč zrovna a pouze HD?


Zkrátka je to nejen životní styl a jakási láska k dané značce, ale i praktická stránka celé věci. Zejména se jedná o podobnou konstantní rychlost celého klubu při přesunech, dojezd (většinou je stejná kapacita nádrží i u různých modelů), ne/pohodlí a hlavně, a tomu ty jako majitel amerického auta budeš rozumět nejvíc, stejné závady, zaměnitelné náhradní díly a rady, jak vše vyřešit 😊 Jak říkám, život s H-D je krásný a může být ještě krásnější, když ti s opravou poradí a pomůže kamarád 😊.

Ale nerad bych, abys nabyl dojmu, že jsou naše stroje poruchové. Naopak, kilometry, které každoročně najezdíme po naší rodné hroudě, tak i po celé Evropě se pohybují v řádů tisíců a zatím se nikdy nestalo, aby nás ten pekelný stroj nechal někde na holičkách. Musím ovšem podotknout, že je to hlavně díky pečlivému servisu, co našim mašinám dopřáváme. Po těch letech si servis děláme většinou sami a když už jsme v úzkých, tak přijde na řadu náš klubový mechanik – Červ, který si poradí opravdu se vším. 

Opatrujete i nějaké hodně staré železo? Na jaké kousky jste nejpyšnější a proč? 

U Army Raiders MMC je to dané tím, že na našich strojích jezdíme a potřebujeme je mít provozuschopné po celý rok. To znamená, že u nás nějaké moc staré veterány nehledej. Nicméně náš vozový park sahá od roku 1984 (motory Evolution – zdvihový objem 1340 ccm) přes 1999-2017 (motory TwinCam - zdvihový objem 1450 ccm, 1584 ccm a 1690 ccm) až po 2018-2023 (motory Milwaukee-Eight 114 - zdvihový objem 1870 ccm).

Samostatnou kapitolou jsou tzv. Revolution motory v modelech V-Rod, Night Rod, V-Rod Muscle, které máme také v klubu. Když dávali konstruktéři H-D někdy na přelomu tisíciletí dohromady tenhle motor Revolution, pozvali si na pomoc pár chytrých hlav z Porsche a společně vytvořili zatraceně ostrej motor. A i když zrovna já tíhnu víc ke klasickým, vzduchem chlazeným dvouválcům od Harleye, musím uznat, že tyhle motorky fakt dobře jedou, brzdí, zatáčí a….no prostě dělají všechno to, co ostatní Harleye ne 😊.

Tak a na závěr již tradiční otázka. Chlapi, co vás přivádí k nám do Mutěnic?

Vy tady v Mutěnicích máte jednu velkou nevýhodu a výhodu zároveň. Vaše výhoda je ta, že tady žije náš velmi dobrý kamarád a člen Black Dogs LE MC – Zajcev. Nevýhoda je, že díky němu sem občas jezdí sebranka jako jsme my 😊 Teď vážně….do Mutěnic jsme opravdu začali jezdit kvůli Zajcevovi, se kterým sdílíme silnou náklonost ke střelným zbraním, Harleyům, ale také k vínu. Možná jsem měl hned na začátku rozhovoru říct, že náš klub rozhodně není žádná partička abstinentů, takže dokážeme ocenit dobré víno a toho vy tady máte plné sklepy 😊.

Chtěl bych ale dodat, že si vážíme toho, že jste nám umožnili být součástí akce Ameriky mezi sklepy, protože to sdružuje podobné blázny jako jsme my, kteří díky svým silným strojům a nehynoucí lásce ke švédské klimatické aktivistce Gretě Thunberg, najdou vždy stejnou řeč. Každý rok, když se u příležitosti srazu Ameriky mezi sklepy dívám na Vaše auta a naše motorky, tak si říkám, že tady je svět ještě v pořádku. 

Pavle, očividně jsme naladěni na stejnou vlnu. Já ti moc děkuju za zajímavý rozhovor, myslím, že ne jen mne, ale i čtenáře pobavil. Upřímně, kvůli tobě jsem si vylél kafe :-D 

A když jsi zmínil to víno. Nezapomeň, že nad chlastem nejde zvítězit, jen my Moraváci jsme remizovali ;-) Nicméně s Žižkovým "Nepřátel se nelekejme a na množství nehleďme!" se s tebou loučím a těším se na shledanou na Amerikách mezi sklepy ve společném boji za staré dobré časy.